Söndags ångest på måndag

God morgon bloggen!

Nu har jag vaknat och har även en liten släng av ångest. Jobba imorgon.. Den ångesten som folk har på söndagar om att ledigheten är över den får jag på måndagar istället. Det finns så mycket annat jag vill göra istället.

Om det var jag som hade vunnit 124 miljoner på lotto i lördags så skulle jag starta den hjälpverksamhet som jag har tänkt på länge. Eftersom jag känner att jag aldrig skulle hinna starta upp en verksamhet eftersom jag jobbar så blir det inget. Men om jag hade vart oberoende av pengar så hade man ju haft lite mer tid över. Så jag fortsätter drömma!

Kan ju berätta lite kort om vad jag hade tänkt. Affärerna, sjukhusen, privatpersoner m.m slänger mängder med mat varje dag. Istället för att maten slängs och den gör absolut ingen nytta så samlar man in maten och tillagar den. Och delar ut det till hemlösa och personer som har det svårt ekonomiskt, personer som inte får ihop pengar till mat på bordet. Det känns så hemskt att vi bara slänger en massa medans andra ligger ute och svälter. Det här är något jag verkligen skulle vilja försöka göra.

Nej usch idag är det tvättstugan som gäller.. och sen storhandla, det behövs verkligen har ingen mat hemma.

(jag är verkligen kass på det här med att lyckas göra bloggen snygg, men jag försöker så håll ut)

Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback